Är det för mycket begärt?

Jag håller på och googlar runt lite om extrajobb, helst i min kommun eller i Stockholm stad, gärna ett där jag inte behöver arbeta flera kvällar i veckan plus helger, utan ett där man kan arbeta en kväll/dag i veckan och sedan kanske 1 helg i månaden alternativt varannan helg...

Är det för mycket begärt? Bör jag sänka kraven? Ska jag behöva gå tillbaka till McDonald's och böna och be om tjänst som jag lämnade för över 2 år sedan?

Jag är en helt vanlig student som helt naturligt vill ha en extra inkomst men ändå kunna fokusera på studierna. Om jag arbetar mer än varannan helg kommer jag inte orka med skolan, jag känner mig själv alldeles för väl för att göra om samma misstag som i gymnasiet. Då slutade det med magkatarr, ständig stress och ångest och till slut att allt blev för mycket så jag bara la ned alltihop.


Snälla någon, kan det inte bara finnas ett arbete som är villigt att anställa mig på en kväll i veckan och varannan helg? Eller att det finns helgöppna förskolor, eller kanske att man kunde få betalt för att vara publikvärd.

Jag vet inte, men jag kanske bör sänka kraven. Men då kan jag lika gärna strunta i att söka jobb...


Hur ska jag göra? Någon som kan tipsa om ett bra extrajobb?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback