Nu ska vi se

Hej på er!

Nu ska vi komma på vad jag ska skriva om i bloggen, eller snarare vad inriktningen på denna blogg ska vara. Jag kommer att skriva om mig och det som händer i mitt liv, men jag vill också ha en speciell inriktning. Något som fångar er uppmärksamhet, något som ni vill läsa om och som intresserar både er och mig. Vad vill ni ha mer av? Vad finns det för lite av i bloggarna?

Jag är som sagt en helt vanlig tjej utan intresse, och pengar, för mode, jag bor inte på östermalm, jag har inte råd att spendera massor av pengar på dyra färgglada drinkar på Stockholms dyraste nattklubbar, har inga kontakter som man marknadsföra mig och inte heller något särskilt intresse för vad Japan har att erbjuda.

Jag älskar att pyssla, att leka med barn, att gå runt i mjuksibyxor hela dagarna, har ett intresse för inredning och hjälp-till-självhjälp. Jag skulle också vilja bli artist och älskar att stå på scen och sjunga, men jag har ingen vidare sångröst, inte mer än att jag har vunnit flera stora karaoke-tävlingar, men mitt självförtroende säger att jag inte har den röst som krävs, utan jag sitter i min ensamhet och sjunger till låtar på spotify och youtube.

Jag har en passion för gymnastik-skor men hatar klackar, hatar att klä upp mig för mycket, tycker inte om för mycket smink och har inte en hel uppsjö med vänner. Jag sitter mest hemma och tittar på teve, älskar att bara vara hemma och baka, kanske jobbar lite på dagis eller som barnflicka.


Så snälla ni, hjälp mig att komma på vad jag ska skriva om, något som ni inte ser alldeles för mycket av. Jag vet inte, men ni kanske tycker som jag om en viss bloggerska, att hon är alldeles för präktig och tror hon har haft en himla jobbig uppväxt, tror hon kan hjälpa vanliga medel-svenssons, samtidigt som hon bor i en nyrenoverad lägenhet på Lidingö och köper en helt vanlig skjorta men som kostar drygt 3000:- för att det är Ralph Lauren. Hon är bara för mycket!

Jag är en helt vanlig medel-svensson, men jag har varit med om saker i mina tidigare år som jag inte önskar ens min värsta fiende, för ingen, what so ever, förtjänar att växa upp under de förutsättningar jag växt upp med. MEN, det är inte detta jag hade tänkt inrikta mig på, framförallt för att visa respekt för min familj, trots att jag inte bryr mig egentligen, men jag är inte den som hänger ut människor bara för att de skadat mig.

Nej, jag vill vara jag och jag vill att ni ska läsa denna blogg bara därför.

Snälla hjälp mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback