Deppigt...

Igår var jag på besök hos min BM. Där togs lite prover och en undersökning, jag fick en akut tid till deras läkare så där var jag idag. Gick väl kanske inte riktigt som planerat. Jag gick gråtandes, ordagrannt gråtandes, med solglasögonen på men jag tror folk såg mina tårar i alla fall. Har fått ännu en tid hos en annan läkare för ultraljud och röntgen. De tror jag har en cysta på livmodern, eventuellt ännu en tumör.

Jag vet inte om ni förstår hur hårt det här är, inte heller hur många av er som har haft en tumör eller en cysta förut, men det har jag, och det känns för jävla jävligt måste jag säga. Den förra tumören var de osäkra på om den var god eller ej. Jag trodde det var slutet.

Men, denna gång känns det, ja jag vet inte, tomt. Det är helt tomt i mitt huvud, min värsta mardröm är på väg att besannas.

En tumör eller cysta minskar chansen för en graviditet. Ni som längtar efter att få barn vet och förstår känslan och tanken om att man kanske inte kan få barn. Så har jag tänkt i många år - Tänk om jag är en av de som inte kan bli gravid?
Om man har en tumör eller cysta på livmodern så minskar chansen för en graviditet.

Så frågan är nu, efter nästa undersökning, om man ska sluta med preventivmedel och och försöka bli gravid? Bara för att ha sitt på det torra med barn.

Låter kanske lite märkligt men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

Det är många aspekter som gör att det mycket väl kan vara en cysta - Jag hade en cysta för några år sedan som opererades bort.

Men aspekterna för att det är en tumör är också relativa - Jag har tidigare haft tumör i benmärgen (Skelettet) Och de svåra att upptäcka om man inte verkligen letar efter dem.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback